Istock 612012708 Digitalisering 1600X900
Home Geschillencommissie

Als je niet tevreden bent over het werk van je installateur of de reparatie van een apparaat, kan er een meningsverschil ontstaan. Als je installateur lid is van Techniek Nederland, valt hij onder de algemene voorwaarden voor consumenten. Dit betekent dat je een deskundige uit de markt kunt inschakelen om het werk te controleren.

We raden echter aan eerst contact op te nemen met het bedrijf zelf om samen tot een oplossing te komen. Als dat niet lukt, kun je terecht bij de geschillencommissies die door Techniek Nederland en consumentenorganisaties zijn opgericht. Deze commissies zijn een goedkoper, sneller en bindend alternatief voor de rechter. Je kunt alleen een beroep doen op deze commissies als het bedrijf lid is van Techniek Nederland. Check dit eerst in onze ledenzoeker tool.

Installatiewerk

Wanneer je als consument een geschil hebt met een installatiebedrijf dat lid is van Techniek Nederland, kun je een beroep doen op de Geschillencommissie Installerende Bedrijven.

Consumentenelektronica

Heb je een huishoudelijk apparaat gekocht bij een elektronicawinkel of laten repareren bij een winkel of reparatiebedrijf die is aangesloten bij Techniek Nederland, dan kun je een beroep doen op de Geschillencommissie Elektro

Deze geschillencommissies zijn ondergebracht bij de Stichting Geschillencommissies voor Consumentenzaken in Den Haag. De geschillencommissies zijn onafhankelijke, zelfstandige instanties die uitspraken doen in een meningsverschil tussen een consument en een bedrijf dat lid is van Techniek Nederland.

Neem contact op