Campagnebeeld Techniek Nederland Arbeidsmartkcampagne1600
Home Nieuws 2024 Alle registers open voor extra offensief

Centraal daarbij staan levensechte verhalen van vrouwen die zijn overgestapt naar de techniek, en die daar dolgelukkig in zijn. Hun persoonlijke quotes delen we via de landingspagina Wehebbenjenodig en verspreiden we op de grootste online nieuws- en vrouwenplatforms van Nederland.

Column LINDA. magazine

Ook Maaike Olde Olthof werkt mee aan de campagne. Deze topcolumniste van LINDA. magazine (+250.000 lezers) schrijft maandelijks een spraakmakende en inspirerende column waarin ze zich afvraagt: Zou installatietechniek iets voor mij zijn?

Campagne Kom Ook Werken In De Tchniek 1

Website take-overs

De columns en interviews worden verspreid via een mix aan social media posts, online advertentie sets, banners en website take-overs. Deze zijn de komende maanden nadrukkelijk aanwezig op onder meer: LINDA.nl, Telegraaf.nl/Vrouw, Women’s Health, NSMBL, Elle, &C, Cosmopolitan, Harper’s Bazaar, JAN, VT wonen, Libelle, Story, Flair, Privé, Nu.nl, AD.nl, Telegraaf.nl, Volkskrant.nl en lokale nieuwssites.

Gericht op vrouwen

We richten ons daarbij specifiek op vrouwen van 20-40 jaar. Dat kunnen zij-instromers zijn vanuit andere sectoren, maar ook herintreders die weer aan de slag willen nu de kinderen oud genoeg zijn. Met deze mediastrategie – een slimme mix van social media, nieuws en vrouwenplatforms – bereikt de campagne Wehebbenjenodig in een krappe vier maanden (tot eind 2024) miljoenen vrouwen.

Campagne Kom Ook Werken In De Tchniek 5 (1)

Inspiratie

Met de campagneboodschap willen we vrouwen inspireren om naar de website Wehebbenjenodig te gaan, de verhalen te lezen en te testen of ze geschikt zijn voor een baan in de techniek. Die online test is een succesvol onderdeel van de arbeidsmarktcampagne Jekuntzoveelmeerindetechniek.nl en trok al bijna 36.000 deelnemers.

Werkgeluk

Rode draad in de verhalen van de vrouwen in deze campagne is werkgeluk. Kortgeleden nog publiceerde vrouwenplatform Saar dat 40% van haar lezers ongelukkig is met hun werk. Terwijl we ook weten uit onderzoek van Techniek Nederland dat vrouwen die in de techniek werken hun baan waarderen met een 8,3 – een ongekend hoog cijfer, dat we via deze campagne breed uitdragen.

Likes, shares en suggesties

Wil jij helpen om de campagneboodschap uit te dragen? Je likes, comments en shares zijn enorm welkom. Heb jij input of suggesties? Stuur ze naar Colette Schaap, projectleider Arbeidsmarktcampagne, c.schaap@technieknederland.nl. Alvast bedankt!

Campagne Kom Ook Werken In De Tchniek 2

Jekuntzoveelmeerindetechniek.nl