Arbeidsmarktcampagne
Home Nieuws 2024 Zomeracties geven vrolijke hittegolf arbeidsmarktcampagne

Het gonst hard rond de arbeidsmarktcampagne ‘Je kunt zoveel meer in de techniek’! Steeds meer mensen zien onze uitingen, en ook de sitebezoeken en testdeelnames knallen door het dak. Bekijk de vlotte video-update.

Zomercampagne

Deze weken trekken we het land door met de kreet ‘Werk waar je energie van krijgt’. We mikken daarmee vooral op vakantievierders – badgasten, Schipholreizigers, pretparkbezoekers en landsgrenspasseerders. Al die mensen laten wij in hun zomervakantie graag nadenken over hun (volgende) baan. Onze boodschap: ‘Wil jij na de zomer niet terug naar je oude, saaie job? In de techniek heb je spannende, interessante banen voor het uitkiezen!’

Moving billboards

Die boodschap brengen we op veel manieren: met 4 weken lang moving billboards bij stranden, grensovergangen en pretparken (bereik 1,1 miljoen), 4 weken een reusachtig megaboard langs de A4 bij het Brugrestaurant van/naar Schiphol (bruto bereik 5,6 miljoen) en 4 weken banners op de grootste nieuwsplatforms inclusief een ‘homepage takeover’ op Nu.nl (bereik 1,5 miljoen per dag).

Enthousiaste reacties

Dat werkt! Zo loopt het aantal bezoekers op de website fors op (inmiddels dik 130.000) en stijgt ook het aantal deelnemers aan de online Test ‘Ben jij ’n tech-held?’ (31.000+ and counting). Let wel: dit zijn dus dik 31.000 mensen die even heel bewust hebben stilgestaan bij hun mogelijkheden en kansen in de techniek. Ook op straat zijn de reacties positief . Die stijgende cijfers onderstrepen de groeiende interesse in werken in de installatietechniek, en bewijzen dat de campagne effectief inspeelt op de interesse voor leuker, meer zin vol werk.

Thumbmail Terug Van Vakantie

Next: op naar hete herfst

Na de zomer volgt een nieuw mediaoffensief, specifiek gericht op vrouwen van 20 tot 40 jaar. Onder het motto ‘We hebben je nodig’ gaan we vooral veel vrouwen en meiden attenderen op de mogelijkheden en voordelen van werken in de installatietechniek met een mix van banners, columns en aansprekende interviews en andere content.

Likes, shares en suggesties

Wil jij helpen om de campagneboodschap uit te dragen? Je likes, comments en shares zijn enorm welkom. Heb jij input of suggesties? Stuur ze naar Colette Schaap, projectleider Arbeidsmarktcommunicatie, c.schaap@technieknederland.nl. Alvast bedankt!