Authenticator

Inloggen

Als lid van Techniek Nederland moet je kunnen inloggen op de website. Bijvoorbeeld voor informatie exclusief voor leden of om je in te schrijven voor ledenbijeenkomsten. Op deze pagina lees je alles over inloggen, en het eenmalig activeren van je account wanneer je voor het eerst inlogt op de nieuwe website.

Account activeren en inloggen met relatienummer en wachtwoord

Om een eerste keer in te loggen met je persoonlijk relatienummer en wachtwoord moet je je account activeren. Volg hiervoor onderstaande stappen.

Voordat je start

Dit inlogproces begint met de ontvangst van een e-mail met je inloggegevens. Deze gegevens heb je nodig als je de eerste keer gaat inloggen op de website. Het onderwerp van deze e-mail is 'Activeer je account op de nieuwe website van Techniek Nederland'.

Stap0
Benodigde gegevens in mail van Ledenservice

1. Activeer account

Klik in de e-mail die je ontving van Ledenservice op de knop 'Activeer account'. 

 

Knop Activeer Account (1)

2. E-mailadres invullen

Vul het e-mailadres in dat bekend is bij Techniek Nederland en klik op 'Verificatiecode verzenden'.

Je vindt dit adres in de e-mail die je ontving van Ledenservice.

 

Stap1

3. Verificatiecode in de mail

  • Je ontvangt een e-mail van  e-mailadres: "Microsoft namens Techniek Nederland".
  • Open deze mail en kopieer de verificatiecode.
E Mail Verificatiecode

4. Code verifiëren

Plak of typ de verificatiecode en klik op 'Code verifiëren'.

Code Verifieren (2)

5. Persoonlijk relatienummer plakken of invullen

Vul je persoonlijk relatienummer in en klik op 'Doorgaan'.

Je vindt je persoonlijk relatienummer in de e-mail die je ontving van Ledenservice.

Persoonlijk Relatienummer

Klaar!

Het instellingenmenu verschijnt en je bent ingelogd.

Om een volgende keer in te loggen gebruik je eenvoudigweg je persoonlijk relatienummer en wachtwoord dat je zojuist hebt ingesteld.

NB: Ook na inloggen zie je nog het woord 'Inloggen' op de homepage. Er wordt nog gewerkt aan een oplossing voor deze situatie.

Veelgestelde vragen over inloggen

Ik krijg de melding "Kan geen gebruiker met de opgegeven referentie vinden"

Krijg je de melding "Kan geen gebruiker met de opgegeven referentie vinden"? Waarschijnlijk probeerde je in te loggen met je bedrijfsrelatienummer in plaats van je persoonlijke relatienummer.

Ken je je persoonlijk relatienummer niet? Neem contact op met Ledenservice.

Wil je voor een collega in uw bedrijf toegang tot de website van Techniek Nederland aanvragen?

Klik hier voor het formulier om voor een collega toegang voor de website aan te vragen.

Let op: alleen ingelogde bedrijfsaanpassers kunnen deze aanvraag doen.

Ik ben mijn wachtwoord vergeten, wat moet ik doen?

Dit is afhankelijk van de inlogmethode die je eerder gebruikte.

1. Ben je via de nieuwe inlogmethode eerder ingelogd met je persoonlijk relatienummer?

Klik dan op de rode link 'Wachtwoord vergeten?' op het inlogscherm.

Let op: voor deze procedure heb je de volgende gegevens nodig:

  • Je persoonlijk relatienummer
  • Het e-mailadres waarop je je e-mails van Ledenservice ontvangt

Mail Ledenservice wanneer je deze gegevens niet hebt.

2. Logde je eerder succesvol in met LinkedIn of Facebook?

Gebruik dan de procedure 'wachtwoord vergeten' van het betreffende platform.

Ik krijg de melding 'Je gebruikersnaam bestaat al'. Wat moet ik doen?

Als je deze melding krijgt dan is je account al geactiveerd. Volg in dit geval de procedure 'wachtwoord vergeten'.  Klik op de rode link 'Wachtwoord vergeten' op het inlogscherm (boven de knop 'Inloggen'). Werkt wachtwoordherstel niet via deze procedure? Stuur dan een mail naar ledenservice@technieknederland.nl.

Is mijn nieuwe inlog ook voor andere websites zoals Publicatieplatform, FGO+ en Calculatietijdnormen?

De nieuwe manier van inloggen is alleen voor de website van Techniek Nederland. Voor alle andere websites als Publicatieplatform, Calculatietijdnormen, FGO+ en Documentenoverzicht gebruik je je oude inloggegevens.

Heb je je oude inloggegevens niet meer?

Specifiek voor inloggen op Publicatieplatform.nl kun je gebruik maken van de knop 'Wachtwoord vergeten'.

Voor andere websites kun je een mail sturen aan ledenservice.

Kan ik ook inloggen met Facebook of LinkedIn?

Ja, je kunt ook gebruik maken van inloggen met Facebook of LinkedIn. Ook hiervoor moet je eenmalig je account activeren.

Dit werkt grotendeels hetzelfde als het activatieproces voor inloggen met relatienummer en wachtwoord (het stappenplan zoals hierboven beschreven).

Ook voor deze activatie van je account heb je nodig:

  • Je persoonlijke relatienummer
  • Het e-mailadres waarmee je bent geregistreerd bij Techniek Nederland

Voer de volgende stappen uit:

  1. Open het inlogscherm en klik op het sociale account van je keuze (LinkedIn of Facebook).
  2. Log in op het sociale account met je eigen inloggegevens van dat account.
  3. Er verschijnt een scherm waarop je je e-mailadres kunt verifiëren. Je zit nu in stap 2 van het stappenplan zoals hierboven beschreven. Vervolg verder de stappen 2 tot en met 5.

Gelukt? Voortaan kun je inloggen met je sociale account.