Techniek Nederland
Zoeken

Inloggen

Onze leden

bullets

Onze leden uit de installatiebranche richten zich op ontwerp, advies, uitvoering, beheer en onderhoud van technische installaties. Onze leden uit de elektrotechnische detailhandel zijn detailhandels-, reparatie- en refurbishedbedrijven.

Kwaliteit en vakmanschap

bullets

Leden van Techniek Nederland staan voor kwaliteit, betrouwbaarheid en service. Of het nu gaat om een utiliteits- of infraproject, bedrijf of woning: u weet dat u vakmanschap in huis haalt.

Over Techniek Nederland

bullets

Techniek Nederland is de ondernemersvereniging van technisch dienstverleners, installatiebedrijven en de technische detailhandel. Meer dan welke sector ook maken wij technische ontwikkelingen praktisch toepasbaar en daarmee maatschappelijk relevant. 

Onze leden

bullets

Onze leden ontwerpen, leveren, installeren en onderhouden ‘slimme techniek’. Van zonnepaneel, warmtepomp, paneelbouw, badkamers en smart homes, tot snelle en veilige dataverbindingen, innovatieve verkeersoplossingen, complete technische en industriële installaties, steeds slimmere productielijnen en flexibele gebouwen. Op basis van kwaliteit, betrouwbaarheid, vakmanschap en service.

Altijd op de hoogte

bullets

Als brancheorganisatie volgt Techniek Nederland het branchenieuws op de voet. Vaak zijn wij zelf de bron van het nieuws, vanuit onze rol in belangenbehartiging of omdat we nieuwe producten of diensten voor onze leden hebben ontwikkeld.

Gerenommeerde kennispartner

bullets

Via diverse media houden wij niet alleen onze leden, maar ook andere partijen op de hoogte.
Volgt u ons ook?

Arbeidsmarktcampagne maakt veelbelovende start

#2 Is-vandaag-jouw-Lucky-Day-1600x900
primary

Met 2,5 miljoen bereik en bijna 10 miljoen views in de eerste weken heeft de nieuwe arbeidsmarktcampagne van Techniek Nederland een sterke start gemaakt. Online én offline kreeg heel Nederland te zien hoe mooi en belangrijk techniekwerk is. En dat is pas het begin!

Op 25 september startte de campagne officieel, maar in de dagen daarvoor was het PR-vuur al flink opgestookt. Dit was mede dankzij de positieve uitkomsten van het landelijke onderzoek naar ‘Werkgeluk in de Techniek’ van afgelopen zomer. Daaruit bleek dat respondenten hun techniekjob gemiddeld waarderen met maar liefst een rapportcijfer 8,1. Vrouwen in de techniek geven hun baan zelfs met een dikke 9! ‘Techniekwerk maakt gelukkig’, was de glasheldere conclusie.

Landelijke free publicity

Nieuwsmedia van AD tot FD en landelijke en regionale tv- en radio-omroepen pakten dat bericht in het weekend van de campagnestart massaal op. Op allerlei manieren besteedden zij aandacht aan het onderzoek en de campagne. Ook ondernemers- en vakbladen brachten het goede nieuws, van Installatie.nl en Metaalmagazine tot de collega’s van Solar Magazine, Henk & Fred en nog veel meer.

Miljoenenbereik op socials

Op sociale media ging de campagne vanaf 25 september los, met opvallende posts en video’s met de kleurrijke techniekhelden in de hoofdrollen. Via gerichte targeting op jongeren en zij-instromers van 20-40 jaar noteerden de campagne-uitingen via Meta (Instagram/Facebook), Snapchat, TikTok en Google Ads binnen 5 weken een bereik van dik 2,5 miljoen mensen met de campagneboodschap ‘Je kunt zoveel meer in de techniek!

Indrukwekkend outdoor

Nog indrukwekkender om te zien – en net zo imposant qua bereik – waren de outdoor-uitingen. Op 18 plaatsen in het land was de campagne een aantal weken lang te zien op megaboards langs snelwegen, naast 2740 digitale abri’s in 20 grote steden en 150 opvallende posities in de metronetwerken in Amsterdam en Rotterdam. Zo kregen binnen een paar weken via deze outdoor-uitingen nog eens naar schatting 5 miljoen passanten de opvallende campagneposters te zien.

Niet gezien?

Werk jij in de techniek maar heb jij de campagne nog niet gezien? Jammer, maar dat is feitelijk goed nieuws. Jij werkt al in de techniek; jou hoeven we niet meer te overtuigen. Deze campagne mikt met name op mensen die nog niet in de techniek werken. Zo besteden we elke beschikbare campagne-euro optimaal efficiënt.

En het effect?

Dat is afwachten, maar de eerste signalen zijn veelbelovend. Want hoewel we pas aan het begin staan van een meerjarige campagne, en hoewel het doel primair bewustwording is, zien we ook nu al eerste actie: tienduizenden mensen kijken op de campagnesite, doen de Test en/of bekijken de mooie jobs en mogelijkheden in de techniek. Zelfs bij de Infodesk komen al eerste telefoontjes binnen. En dat is pas het begin.

Lees ook: ‘Verrassende Test-uitslagen: 82% match, vooral met Infra & Mobility'

Suggesties en tips?

De dagelijkse leiding over de campagne is in handen van Colette Schaap, projectleider Arbeidsmarktcampagne. Heb je vragen, suggesties of tips? Mail ze naar Colette via c.schaap@technieknederland.nl.