De arbeidsmarktcampagne Jekuntzoveelmeerindetechniek.nl voor 20- tot 40-jarigen slaat aan. Medio november was het online bereik al gegroeid tot 3,5 miljoen. En dat is pas het begin: in 2024 breiden we de werving verder uit!
Na de kick-off eind september en de goede resultaten in oktober (zie Arbeidsmarktcampagne maakt veelbelovende start) zette de campagne in november sterk door. Dankzij gerichte targeting op jongeren en zij-instromers van 20 tot 40 jaar steeg het online bereik van de campagne via Meta (Instagram/Facebook), Snapchat, TikTok en Google Ads door naar 3,5 miljoen in de eerste 7 weken.
Net zo imposant waren de outdoor-uitingen: ook in november was de campagne op achttien plaatsen in het land wekenlang te zien op digitale megaboards langs snelwegen, 2.740 digi-abri’s in 20 grote steden en 150 opvallende posities in de metro in Amsterdam en Rotterdam.
Leden delen mee!
De nieuwe bewustwordingscampagne van Techniek Nederland is ontwikkeld samen met bedrijven uit alle geledingen van de sector. Dat zie je terug in de respons. Het mooiste compliment is dat veel techniekbedrijven de campagneboodschap ‘Je kunt zoveel meer…’ zelf delen in hun netwerk en de visuals gebruiken in hun vacature-advertenties. Zo maak je van 1 + 1 drie!
25% meer deelnemers
Nu de campagne loopt, is het zaak om die snel verder te optimaliseren. Daarom analyseren we de resultaten en voeren we verbeteringen direct door. Zelfs kleine ingrepen helpen daarbij. Een voorbeeld: door de rode button naar de Test te vervangen door een gele, viel deze meer op en testten 25% meer sitebezoekers hun geschiktheid voor een ‘baan met betekenis’.
Lees ook: ‘Talent volop in de markt: test geeft tot 85,5% match'
Vragen, suggesties, tips?
Mail ze naar Colette Schaap, projectleider Arbeidsmarktcampagne via c.schaap@technieknederland.nl.