Techniek Nederland
Zoeken

Inloggen

Onze leden

bullets

Onze leden uit de installatiebranche richten zich op ontwerp, advies, uitvoering, beheer en onderhoud van technische installaties. Onze leden uit de elektrotechnische detailhandel zijn detailhandels-, reparatie- en refurbishedbedrijven.

Kwaliteit en vakmanschap

bullets

Leden van Techniek Nederland staan voor kwaliteit, betrouwbaarheid en service. Of het nu gaat om een utiliteits- of infraproject, bedrijf of woning: u weet dat u vakmanschap in huis haalt.

Over Techniek Nederland

bullets

Techniek Nederland is de ondernemersvereniging van technisch dienstverleners, installatiebedrijven en de technische detailhandel. Meer dan welke sector ook maken wij technische ontwikkelingen praktisch toepasbaar en daarmee maatschappelijk relevant. 

Onze leden

bullets

Onze leden ontwerpen, leveren, installeren en onderhouden ‘slimme techniek’. Van zonnepaneel, warmtepomp, paneelbouw, badkamers en smart homes, tot snelle en veilige dataverbindingen, innovatieve verkeersoplossingen, complete technische en industriële installaties, steeds slimmere productielijnen en flexibele gebouwen. Op basis van kwaliteit, betrouwbaarheid, vakmanschap en service.

Altijd op de hoogte

bullets

Als brancheorganisatie volgt Techniek Nederland het branchenieuws op de voet. Vaak zijn wij zelf de bron van het nieuws, vanuit onze rol in belangenbehartiging of omdat we nieuwe producten of diensten voor onze leden hebben ontwikkeld.

Gerenommeerde kennispartner

bullets

Via diverse media houden wij niet alleen onze leden, maar ook andere partijen op de hoogte.
Volgt u ons ook?

Ben jij een tech-held? Al meer dan 25.000 mensen weten het antwoord.

Doekle-campagne-1600x900
primary

De interesse voor de campagne jekuntzoveelmeerindetechniek.nl is groot. Sinds de campagne in september vorig jaar van start ging, hebben al ruim 25.000 mensen de test op de campagnewebsite gedaan. De test wijst uit of je een potentiële ‘tech-held’ bent. Voorzitter Doekle Terpstra van Techniek Nederland is niet verbaasd over het succes van de arbeidsmarktcampagne. ‘Er is geen andere sector met zoveel toekomstperspectief als de techniek. De mogelijkheden zijn enorm. Het is dus logisch dat de interesse voor werken in de techniek snel toeneemt. En het is óók logisch dat veel mensen willen weten of ze geschikt zijn voor een functie in de techniek. Dit is de sector die het verschil gaat maken.’

Baan met betekenis

Volgens Terpstra speelt de maatschappelijke betekenis een rol bij de toenemende interesse in de techniek. ‘In de techniek vind je de banen die ertoe doen. Mensen zijn blij met je komst en aan het eind van elke werkdag zie je concreet resultaat. Dat geeft enorm veel voldoening. Bovendien lever je een bijdrage aan belangrijke uitdagingen, zoals de energietransitie.’  

Groot bereik

De campagne jekuntzoveelmeerindetechniek.nl van Techniek Nederland heeft sinds september 2023 ruim drie miljoen mensen uit de doelgroep 20- tot 40-jarigen bereikt. Meer dan 130.000 mensen hebben de campagne-website bezocht en klikten daar gemiddeld vier artikelen aan.

Zomercampagne

Vanaf 22 juli krijgt de campagne een nieuwe boost. Dan gaat de zomercampagne ‘Werk waar je energie van krijgt’ van start. Met de zomercampagne spelen we in op de vakantieperiode waarin veel mensen nadenken over een carrièreswitch. In juli en augustus zijn er billboards te zien in kustplaatsen, bij pretparken en grensovergangen. Ook komen er uitingen op nieuwsplatform NU.nl en andere grote mediaplatforms. De social media campagne komt volledig in het teken te staan van ‘Werk waar je energie van krijgt’.

‘Je kunt niet om techniek heen’

Terpstra: ‘Of je deze zomer naar het strand gaat, het vliegtuig pakt of met de auto op stap gaat, je kunt niet om de techniek heen. Met deze campagne staat techniek volop in de spotlight. Dat gaat zeker effect sorteren.’